Gepelin, mascota dels menjadors escolars Ndavant visita les Escolàpies Olesa
Gepelin, la mascota de Ndavant, segueix visitant escoles al 2017
10 de enero de 2017
Jornada gastronòmica de Mèxic als menjadors escolars Ndavant a Barcelona
Jornada gastronòmica de Mèxic als menjadors escolars Ndavant
17 de enero de 2017

Temps de migdia i menjadors escolars en anglès

Temps del migdia i menjadors escolars en anglès - Ndavant Barcelona

Avui és una tendència i aviat serà habitual: fer el temps de migdia i els menjadors escolars en anglès. Jugar, conviure i aprendre.

Com introduim l’anglès al temps de migdia a Ndavant?

A Ndavant Serveis Educatius ens hem fet el propòsit de què els alumnes aprenguin l’idioma anglès d’una forma gradual, lúdica i pràctica.

  • Fem 10 hores setmanals de conversa en anglès, al temps de migdia
  • Potenciem l’ús de aquesta llengua en situacions quotidianes
  • Mostrem la cartelleria del menjador escolar en anglès
  • Contractem i formem el personal
  • Donem valor afegir a l’escola
Molts estudis demostren la gran capacitat dels infants per interioritzar una llengua nova.

Per què és important compartir estones en anglès?

És evident la importància que té l’anglès a la societat actual. Per aquest motiu, l’aprenentatge de l’anglès com a llengua estrangera s’inclou com a obligatòria a la majoria de centres d’Educació Infantil de primer i segon cicle.

La llei d’educació 12/2009, de 10 de Juliol, parla del regiment lingüístic dins del sistema educatiu a Catalunya, on el català sigui la llengua vehicular. La llei també pretén garantir el coneixement d’una llengua estrangera per a que els alumnes puguin adquirir les competències lingüístiques establertes dins del Marc Europeu.

Són molts els estudis que demostren la gran capacitat que presenten els infants de curta edat a l’hora d’interioritzar una llengua nova. Com també queda demostrat que l’edat d’adquisició és un factor molt important a l’hora d’establir límits en el desenvolupament del domini a nivell nadiu d’una segona llengua (Lightbown, 2006).

Tanmateix hi ha evidències de que l’educació bilingüe té efectes positius sobre l’atenció selectiva i la memòria de treball, ja que existeix la necessitat de controlar les interferències dels dos idiomes al mateix temps (Bialystok i Mejumber, 2008).

Per aquests motius, als centres educatius s’adapten propostes per a introduir l’aprenentatge de la llengua estrangera amb els continguts curriculars d’altres matèries. Es tracta dels programes AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua Estrangera). Així els alumnes poden generar oportunitats d’utilitzar els coneixements fora del context normal d’una classe gràcies a l’aprenentatge significatiu.


Un servei de menjadors escolars que aposta pels menús sans, les primeres marques, els productes de proximitat i els protocols estrictes contra les al·lèrgies i intoleràncies?
CONEIX NDAVANT!


A l’etapa infantil els alumnes utilitzen dos procediments per aprendre la llengua i comunicar-se:

  • el procés imitatiu (aprenen paraules i diferents models lingüístics)
  • la creativitat (aprenen i descobreixen la relació entre diferents paraules i la creació de frases completes)

La manera d’aprendre la llengua estrangera serà tan lúdica com sigui possible, utilitzant materials que no pertanyen a l’estudi pròpiament. Treure profit del temps en torn als menjadors escolars en anglès és una excel·lent forma de treballar aquests materials:

  • flashcards per aprendre vocabulari
  • cançons senzilles específiques de diferents temàtiques
  • imatges relacionades amb les paraules noves
  • jocs i activitats divertides

 

Tendència menjadors escolars en anglès

Temps del migdia i menjadors escolars en anglès - Ndavant Serveis Educatius

 

Cuines i menjadors escolars Ndavant - Barcelona


Also published on Medium.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *